8 tips voor een goede makelaarwebsite

< Blog >

22 mei 2017

Al meer dan 15 jaar houden we ons bezig met het ontwikkelen van websites voor makelaars. Onze ervaring delen we graag met u:

1.    Responsive = een must!
Al waar we vroeger een aparte mobiele website maakte waar alleen het aanbod en het telefoonnummer stond kan een website echt niet meer om een responsive versie heen. Uit website-statistieken van makelaarssites zien we echt score van meer dan 60% via een smartphone. Ook handig als je dit wilt delen op social media.

2.    Zorg voor professionele fotografie
Mensen zijn tegenwoordig meer visueel ingesteld dan ooit tevoren. Daarbij worden de schermen alsmaar beter, dus reden te meer om een mooiere user-experience te geven. Laat dus professionele foto’s maken, niet alleen van de woningen, maar ook voor de rest van de site. Goed voorbeeld hiervan is: www.sinke.nl


3.    Wees actief op social media en laat dan zien
In deze tijd waar de bezoekers veel op social media zitten kan het van belang zijn dat je ook daar zeer actief bent. Je kunt zo heel goed een community opbouwen en dus ook publiek opbouwen. Hoe professioneler je hiermee omgaat, des te meer volgers je zult gaan creëren. Het zou zomaar kunnen zijn dat je toekomstige klant dit afweegt. Uiteraard kunnen wij je hiermee helpen. Wij hebben een samenwerking met Unite Me voor online successen. 

4.    Laat je website technisch testen door een SEO scan
Een website bovenaan in Google krijgt meer bezoekers dan anderen. Nu wil iedereen daar wel staan, maar daar zitten veel technieken en ideeën achter. Maar laat je website minimaal technisch door een SEO scan halen. Dit kost vaak amper iets en dit zorgt ervoor dat de site gewoon goed op orde is, en dat vinden de zoekmachines weer fijn om jouw site te onderscheiden van de rest.

5.    Laat je bezoekers zien waarom ze moeten kiezen voor jou
Veel makelaarssites staan vol met teksten, met eigenlijk allemaal dezelfde inhoud. Toch moeten de bezoekers keuzes maken uit welk kantoor ze moeten kiezen. Help de bezoeker een handje door (koop) bezwaren weg te nemen en vertel ze gewoon en direct waarom ze voor jullie moeten kiezen.

6.    Zorg voor actualiteit (nieuws/blog) op je website
Een website die vaak onderhouden en gewijzigd wordt, en relevante content bevat wordt nu eenmaal beter gevonden dan zeer statische website. Er gebeurt toch genoeg in de makelaardij en rondom het kantoor. Herschrijf dan gewoon even kort het verhaal in je eigen woorden en geef je visie.

7.    Zorg voor voldoende contactmogelijkheden op je site
Het belangrijkste doel van je website is dat je bezoeker contact met je opneemt. Daarom is het zeer belangrijk dat je duidelijk contactbuttons, contactformulieren aangeeft. Als er dan ook 1 binnenkomt, volg ze dan direct op. Controleer hiervoor ook je mobiele versie.

8.    Bekijk website statistieken maandelijks
Iedere website wordt bij ons voorzien van een Analytics profiel. Hiermee kunnen de statistieken worden bekeken. Hier kunnen interessant zaken worden gehaald over je bezoekers en welke weg te afleggen, en misschien nog wel belangrijker...waar verlaten ze de website. Deze statistieken helpen je je site te verbeteren. Daarnaast dienen conversie doelen te worden ingesteld. Zo kun je ook de effectiviteit van je website of marketingactie goed doormeten en registreren.

Meer tips? Neem dan snel contact met ons op via info@topsite.nl of 0181-473183.